.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی: تضعیف علاقه مردم به نظام باهر نیت خیانت است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: عشق مردم به انقلاب بزرگترين سرمايه اين کشور است و هر کس با هر نيتي خدشه‌‏اي به اين علاقه مردم وارد کند، خيانتي را مرتکب شده که انشاء‌‏الله اين اتفاق رخ نخواهد داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايلنا، آيت‌‏الله اکبر هاشمي رفسنجاني در خطبه‌‏هاي دوم نماز جمعه تهران با گراميداشت دهه فجر گفت: اولين دستاوردي که در پيروزي انقلاب داشتيم، اين بود که امام(ره) با آن‌‏که دشمنان نمي‌‏خواستند ايشان به ايران بيايند و علي‌‏رغم ميل نيروهاي استکبار و رژيم سفاک ايران و ميل اسرائيل و صداميان موفق شدند پا به ميدان بگذارند و وارد ايران شوند.

وي در ادامه به تحصن عده‌‏اي از مردم در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در دانشگاه تهران با دعوت از جمعي از علماي بزرگ و شخصيت‌‏هاي سياسي بدون اين‌‏که رژيم مطلع شود اعتصابي براي مبارزه با دولت بختيار که فرودگاه را بسته بود، شکل گرفت و ما اين تحصن را مخفيانه و بدون اطلاع انجام داديم زيرا اگر رژيم از تحصن ما باخبر مي‌‏شد در دانشگاه را مي‌‏بست.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: بعد از اين‌‏که مردم از اين تحصن باخبر شدند، سيل جمعيت از بازاريان و دانشگاهيان و ادارات به دانشگاه روانه و در نزديکي‌‏هاي ظهر اين دانشگاه مملو از جمعيت شد و ما هم که براي بررسي اوضاع آمده بوديم يک لحظه احساس کرديم که موج رگبارها آغاز شده است.

وي به انتظارات مردم در آن مقطع زماني از امام(ره) اشاره کرد و گفت: مردم به خاطر وضعيت آن زمان از امام(ره) درخواست کردند که مسلح شود، ولي از آن‌‏جا که استراتژي امام درگيري مسلحانه نبود به اين درخواست جواب رد دادند و ما هم نمي‌‏توانستيم مردم را قانع کنيم و هم نمي‌‏توانستيم از حرف خود کوتاه بياييم.

هاشمي رفسنجاني يادآورد شد: فشارها بر گردن رژيم زياد شد و به همين دليل مجبور شد اجازه ورود امام را بدهد و امام با آن پرواز تاريخي که به پرواز انقلاب معروف شده است، به ايران آمد و آن لحظه که هواپيماي امام به زمين فرودگاه نشست نفس‌‏ها در سينه‌‏ها حبس شده بود، به خاطر اين‌‏که احتمال هر نوع حرکتي را از طرف رژيم مي‌‏داديم و حتي در طول مسير پرواز نيز نگران بوديم به اين دليل که از مسيرهايي که در اختيار ما نبود، عبور مي‌‏کرديم و به اندازه سنگيني هواپيما حساسيت آن بر دل‌‏هاي ما سنگيني مي‌‏کرد.

وي با بيان اين‌‏که معجزه عظيم انقلاب که به مانند نجات حضرت موسي از دست فرعون بود در زمان ما تحقق پيدا کرد، اظهار داشت: در فرودگاه که در اختيار ما هم نبود امام سالم به زمين نشستند و در خيابان‌‏ها نيز تظاهراتي برپا بود.

وي خاطرنشان کرد: در شب ورود امام به خاطر ازدحام شديدي که وجود داشت رژيم تدبيري را اتخاذ کرد که امام را هلي‌‏کوپتر به يک منطقه ديگري منتقل کند که البته اين تدبير درستي بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به فاصله زماني 12 بهمن تا 22 بهمن اشاره کرد و گفت: در اين 10 روز تاريخ به سرعت رقم مي‌‏خورد و آن‌‏قدر سرعت آن زياد است که کساني که در جريان انقلاب بودند، در جريان آن قرار نداشتند و امروز مردم ما از آن‌‏چه که گذشت مطلع شدند.

وي به شکل‌‏گيري حکومت نظامي در آن مقطع زماني اشاره کرد و گفت: رژيم مي‌‏خواست با حکومت نظامي شاه را برگرداند و فرستاده ويژه آمريکا نيز طراح آن حکومت نظامي بود ولي اين حکومت نظامي نيز شکست خورد و نتوانست کاري از پيش ببرد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري به بيعت تاريخي نيروي هوايي ارتش با امام اشاره کرد و با بيان اين‌‏که اين بيعت تاريخي کمر رژيم را شکست، اظهار داشت: در حساس‌‏ترين زمان نيروي هوايي آسيب ديد و با اين بيعت تاريخي در نهايت انقلاب پيروز شد.

وي با بيان اين‌‏که در آن 10 روز سرنوشت واقعي ايران رقم خورد، گفت: انقلاب ما در تاريخ اسلام و در تاريخ انقلاب‌‏ها ممتاز و بي‌‏نمونه است براي اين‌‏که براي اولين بار باعث شد در تاريخ اسلام حکومتي بر محور امامت و ولايت تشکيل شود که محور همه قوانين آن احکام اسلامي است و اين هديه‌‏اي است که به ايران و روحانيت بزرگوار و مجاهد داده شده و بايد هميشه شکرگذار اين نعمت باشيم.

هاشمي رفسنجاني به دستاوردهاي انقلاب اشاره کرد و گفت: براي اولين بار روحانيت و مراجع شيعه به مساله امامت و ولايت توجه کردند و در طول تاريخ چنين حرکتي سابقه نداشته است. اين ‌‏که امام و روحانيت شيعه و شخصيت‌‏هاي ممتاز آن دوران توده‌‏هاي مردم را شکل دهند و همه هم صدا در راه انقلاب به ميدان بيايند موجب پيروزي انقلاب شد.

وي به حمايت غرب و شرق از رژيم سفاک شاه اشاره کرد و با بيان اين‌‏که برخي دولت‌‏هاي غربي ايران را به عنوان خانه‌‏اي امن براي منافع خود شناخته بودند، در هم شکستن اين نيروها را بدون حضور مردم امکان‌‏پذير ندانست و گفت: شکست حاميان رژيم شاه يکي از دستاوردهاي عظيم انقلاب است و بعد از پيروزي انقلاب رفراندوم براي نظام مورد نظر مردم برگزار شد که چنين کاري بي‌‏سابقه بود و بيش از 99 درصد مردم به جمهوري اسلامي راي دادند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به سرعت عمل امام(ره) در تهيه قانون اساسي اشاره کرد و گفت: امام(ره) به سرعت مبادرت به تهيه قانون اساسي کرد که در آن قانون حاکميت اسلامي و ملي تضمين شده بود و از طريق انتخابات‌از رياست‌‏جمهوري و شوراها گرفته تا انتخابات خبرگان همه چيز به دست مردم واگذار شده بود.

وي به واکنش برخي افراد به سرعت عمل امام(ره) درخصوص تهيه قانون اساسي اشاره کرد و با بيان اين‌‏که در آن مقطع به امام مي‌‏گفتند نيازي نيست به اين سرعت قانون اساسي تهيه شود، اظهار داشت: امام در جواب اين افراد مي‌‏گفتند بايد مردم خودشان کار را در دست بگيرند و به همين دليل بايد به سرعت قانون اساسي تهيه شود.

هاشمي رفسنجاني به شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي اشاره کرد و با بيان اين که خيلي سريع هر سه شعار تحقق پيدا کرد به تبين شعار استقلال پرداخت و گفت: اکنون ما در بعد استقلال به هيچ کشور خارجي وابسته نيستيم و هيچ‌‏کس نمي‌‏تواند به ما دستوراتي را ديکته کند.
وي در خصوص شعار آزادي نيز گفت: اين‌‏که از قيد استکبار و وابستگي رها شديم، نمونه‌‏اي از آزادي است و آزادي سياسي نيز در ميدان انتخابات و تاثير حضور مردم تبلور پيدا مي‌‏کند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با توصيه به مردم و مسوولان در خصوص حفظ انقلاب به وسيله اتکا به مردم تاکيدکرد: وظيفه همه مردم و مسوولان است که از دستاورد عظيم اتکا به مردم لحظه‌‏اي غفلت نشود و اگر نظام ما بر محور مردم نباشد، آسيب مي‌‏بيند و هيچ حکومتي بدون حضور مردم دوام نخواهد داشت. نمونه آن مساله غزه است که بزرگترين رخداد عصر حاضر ما شناخته مي‌‏شود که با آن همه فشار،مردم غزه مقاومت کردند و ارتش اسرائيل با آن همه نيرو، خفت‌‏بار از غزه خارج شد.

وي به حضور مردم در دوران مبارزات و دولت‌‏هاي مختلف از جمله سازندگي اشاره کرد و تاکيد کرد: عشق مردم به انقلاب بزرگترين سرمايه اين کشور است و هر کس با هر نيتي خدشه‌‏اي به اين علاقه مردم وارد کند، خيانتي را مرتکب شده که انشاء‌‏الله اين اتفاق رخ نخواهد داد.

هاشمي رفسنجاني با بيان اين‌‏که ما اولين کشوري هستيم که در قانون اساسي نظارت بر همه مقررات را از حيث اسلام در نظر مي‌‏گيريم به عمل شوراي نگهبان در مطابقت قوانين با شرع اشاره کرد و اين عمل را از بعد اسلاميت نظام دانست و گفت: حضور در انتخابات بعد جمهوريت نظام را مي‌‏رساند و عدم مغايرت قوانين با موازين اسلامي نيز بعد اسلاميت نظام را نشان مي‌‏دهد.
وي تصريح کرد: در همان سال‌‏هاي اول به خوبي کشور را ساختيم و علي‌‏رغم محاصره و تحريم‌‏هايي که وجود داشت، تمام زيربناها ساخته شد و تا امروز توسعه و عمران ادامه دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به توطئه کشورهاي غربي اشاره کرد و گفت: برخي کشورها ما را خيلي مشغول به کارهاي فرعي کردند، اگر آن‌‏ توطئه‌‏ها و استحاله نظام نبود و اگر محاصره‌‏ها و تحريم‌‏ها و تبليغات وسيع کر کننده دشمنان به خاطر اين‌‏که جلوي فرياد الله‌‏اکبر مردم را بگيرند‌‏ نبود، امروز خيلي جلوتر بوديم ولي اين مقاومت‌‏ها و شجاعت شما مردم اين توطئه‌‏ها را خنثي کرد و انشاء‌‏الله در آينده نيز خنثي خواهيم کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه‌‏ دوم نماز جمعه تهران به مساله غزه اشاره کرد و گفت: گر چه تا اين مرحله مقاومت پيروز شده است، ولي خرابي‌‏هاي وسيعي به وجود آمده که اگر مردم نتوانند آن‌‏ها را بازسازي کنند، کم‌‏کم از مقاومت دلسرد مي‌‏شوند.

هاشمي رفسنجاني به موانع رسيدن کمک‌‏هاي مردمي به مردم غزه اشاره کرد و گفت: اسرائيل و حاميان آن مانع رسيدن کمک‌‏هاي اساسي به مردم غزه مي‌‏شوند و در حال حاضر بايد بازسازي غزه صورت گيرد و اين وظيفه امت اسلامي است که به هر نحوي که ممکن است به بازسازي غزه کمک کنند تا اين مشکلات حل شود و مطمئنا ما نيز مي‌‏توانيم در بازسازي غزه کمک شاياني داشته باشيم و هر کس مانع شود خود را ضايع کرده است.

وي همچنين به بحران اقتصادي که در جهان فراگير شده است، اشاره کرد و گفت: سونامي اقتصادي به همه سواحل دنيا رسيده است که آخرين موردي که مشاهده کرديم مربوط به فرانسه بود و اعتصابات بي‌‏سابقه به خاطر رئيس‌‏جمهور آن صورت مي‌‏پذيرفت تا حدي که ديروز پاريس به حالت تعطيل درآمده بود و اين اعتراضات باعث شد که رئيس‌‏جمهور اين کشور اعتراف کند که مردم تحت فشارند و حق دارند اين اعتراضات را انجام دهند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در ادامه خاطرنشان کرد: در آمريکا نيز مشکلات بسياري وجود دارد و هر روز صدها نفر بيکار مي‌‏شوند و بورس اين کشور نيز بسيار سقوط کرده است و من فکر مي‌‏کنم در ايران با همان روحيه انقلابي و تدبير درست مسوولان و اين‌‏که ما به کشورهاي خارجي کمتر از ديگران متکي هستيم ،مي‌‏توانيم اين موج را هر چه‌‏قدر هم که مقاوم باشد، مهار کنيم.

وي به برنامه پنج‌ساله چهارم که سياست‌‏هاي آن از سوي رهبري ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نوبت دولت و مجلس است که بتواند با تنظيم بودجه‌‏اي دقيق براساس برنامه پنجساله بهترين تصميم‌‏ها را اتخاذ کنند و کارشان را به خوي انجام دهند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از خطبه دوم نماز جمعه به موضع‌‏گيري «اردوغان» در جلسه روزگذشته با اولمرت و ديگر نمايندگان کشورهاي مختلف اشاره کرد و گفت: در اجلاس داووس که در سوئيس صورت پذيرفت آقاي اردوغان حرکت خيلي خوبي انجام دادند و رژيم اسرائيل در آن جلسه از تجاوز به غزه دفاع کرد و غربي‌‏ها هم در آن جلسه براي سخنان اولمرت کف زدند و در حالي که اردوغان مي‌‏خواست به سخنان اولمرت جواب دهد وقت در نظر گرفته براي او را کاهش دادند ولي اردوغان دو سه جمله‌‏اي بيان کرد و جواب اولمرت را داد و جلسه را ترک کرد که اين مساله مثل بمب در جهان منفجر شد.

وي به سخنان اردوغان خطاب به اولمرت اشاره کرد و گفت: نخست‌‏وزير ترکيه به اولمرت گفت که شما بي‌‏رحمانه مردم را مي‌‏کشيد و چگونه مي‌‏توانيد در مقابل تاريخ جوابگو باشيد که اين سخنان شجاعانه اردوغان را بايد پاسداشت و از مردم ترکيه هم بايد تشکر کرد که از حرکت نخست‌‏وزير خود استقبال کردند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان به مساله هسته‌‏اي ايران اشاره کرد و گفت: ما منتظر هستيم که دولت جديد آمريکا موضع منصفانه و عاقلانه‌‏اي را در اين خصوص اتخاذ کند و تکرار حرف‌‏هاي بوش هيچ مساله‌‏اي را حل نمي‌‏کند. اين‌‏که بگوييد همه راهکارها روي ميز است و حتي راهکار نظامي نيز وجود دارد و اين‌‏که اگر ايران بخواهد برنامه‌‏هاي هسته‌‏اي خود را تعليق نکند، انزوايش تشديد مي‌‏شود و اين‌‏گونه تهديدها و وعده‌‏هاي غيرشفاف هيچ مساله‌‏اي را حل نخواهد کرد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري خطاب به اوباما تصريح کرد: بايد يک موضع شفاف اتخاذ کنيد و ما اين انتظار را از شما داريم به خاطر اظهاراتي که خودتان درتبليغاتتان اعلام کرديد و اين انتظار وجود دارد که يک گام منصفانه و عاقلانه که حق ايران ضايع نشود، از سوي شما برداشته شود و اميدواريم شما به مردم منطقه کمک کنيد و با همکاري ايران مشکلات منطقه حل شود و اگر اين کار صورت نگيرد در تاريخ درباره شما هم به مانند آقاي بوش قضاوت خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.303 seconds.